Categories: Aktualności, Ogłoszenia

Informacje o konserwacji ołtarza

Oto najnowsze ustalenia w sprawie projektu odnowy zabytków drewnianych.

Podczas spotkania w Kurii otrzymaliśmy następujące informacje:

1. Zostały zaprezentowane wszystkie dotychczas przygotowane materiały promocyjne – ulotka, mapa, wizualizacja tablicy informacyjnej, lekcja historii. Pod koniec miesiąca dokumenty mają zastać przekazane do druku oraz przekazane do poszczególnych parafii. Oczywiście ilość materiałów jest ściśle ograniczona budżetem projektu, który dopuszcza działania promocyjne na określonym poziomie, jednak wszystkie materiały zostaną przekazane na nośniku CD – w formacie przygotowanym do druku – dzięki czemu możliwe będzie dodrukowanie materiałów we własnym zakresie.

2. Zostały przekazane harmonogramy płatności kosztów stałych w projekcie – tj. zarządzanie projektem i promocja – które każda parafia ponosi w równych częściach. Załączam taki harmonogram do niniejszego maila. Wyznaczone są tam daty płatności, jednak można oczywiście uregulować wcześniej większą kwotę. Do tego harmonogramu zostanie przesłany również harmonogram płatności wkładu własnego dotyczącego prac konserwatorskich – indywidualny dla każdej Parafii. Przekażę go w najbliższym czasie po otrzymaniu ostatecznych kwot dot. prac.

3. W kościele w Uszycach i Droszewie rozpoczęły się już pierwsze prace. W tym tygodniu mają zostać podpisane wszystkie umowy z powykonawcami, natomiast w przyszłym tygodniu do Księży zostaną przekazane harmonogramy zawierające terminy rozpoczęcia i odbiorów prac. Przy rozpoczęciu pierwszych prac obecna będzie p. Aleksandra Sikorska.

4. Na spotkaniu zostały poruszone kwestie związane z samym przebiegiem prac konserwatorskich.
Wszyscy wykonawcy mają umownie wyznaczone kwoty wynagrodzenia za prace. Wynagrodzenie nie może ulec zwiększeniu nawet w przypadku wystąpienia konieczności wykonania prac dodatkowych, które mogą wyniknąć podczas trwania prac.
wszystkie wątpliwości, niejasności wynikające z programów prac konserwatorskich, wykonawcy prac mają obowiązek konsultować z Konserwatorami Zabytków właściwym dla danego miejsca.
Na etapie prac, zabytki mogą być zabierane do pracowni konserwatorskich. Zarówno Ksiądz, jako właściciel obiektu, jak również Konserwator Zabytków właściwy dla danego miejsca, inspektor nadzoru oraz Generalny Wykonawca mają prawo zobaczyć jak przebiegają prace na terenie pracowni.
Wszystkie prace w projekcie objęte są nadzorem, który ma na celu wyłapanie ewentualnych niespójności wykonanych prac z programem prac konserwatorskich lub innych istotnych nieprawidłowości, które mogą wpłynąć na ostateczny odbiór prac. Nadzór będzie sprawowała osoba z ramienia Diecezji.
Dodatkowe istotne informacje zostaną, przekazane przy rozpoczęciu prac.

5. Jeśli ktoś jeszcze nie skierował pisma odnośnie uzgodnień dot. umiejscowienia tablic – proszony jest o pilne przekazanie pisma do Konserwatora Zabytków. W przypadku kościołów murowanych, również powinna stanąć tablica drewniana. Ten element stanowi spójną identyfikację wizualną całego szlaku zabytkowych kościołów, który ma na celu zwrócenie uwagi na drewniane zabytki, które w ramach projektu zostały poddane renowacji. W przypadku odmowy ze stron Konserwatora Zabytków na umieszczenie drewnianej tablicy podjęte zostaną konsultacje w tym zakresie.

Harmonogram płatności wkładu własnego do projektu: „Szlakiem zabytkowych kościołów obszaru Diecezji Kaliskiej – rewaloryzacja i konserwacja zabytków drewnianych celem ochrony dziedzictwa kulturowego oraz wzrostu atrakcyjności regionu”

Lp.
Harmonogram płatności wkładu własnego
Kwota
Termin płatności (do dnia)
2017 r.
1
zarządzanie (luty i marzec)
230,64
26.02.2017
2
zarządzanie (kwiecień) + promocja I rata
227,37
10.03.2017
3
zarządzanie (maj) + promocja II rata
227,37
10.04.2017
4
zarządzanie (czerwiec) + promocja III rata
227,37
10.05.2017
5
zarządzanie (lipiec)
115,32
10.06.2017
6
zarządzanie (sierpień)
115,32
10.07.2017
7
zarządzanie (wrzesień) + promocja I rata
227,37
10.08.2017
8
zarządzanie (październik) + promocja II rata
227,37
10.09.2017
9
zarządzanie (listopad) + promocja III rata
227,37
10.10.2017
10
zarządzanie (grudzień)
115,32
10.11.2017
11
zarządzanie (styczeń)
115,32
10.12.2017
2018 r.
12
zarządzanie (luty)
115,32
10.01.2018
13
zarządzanie (marzec)
115,32
10.02.2018
14
zarządzanie (kwiecień) + promocja I rata
227,37
10.03.2018
15
zarządzanie (maj) + promocja II rata
227,37
10.04.2018
16
zarządzanie (czerwiec) + promocja III rata
227,37
10.05.2018
17
zarządzanie (lipiec)
115,32
10.06.2018
18
zarządzanie (sierpień)
115,32
10.07.2018
19
zarządzanie (wrzesień) + promocja I rata
227,37
10.08.2018
20
zarządzanie (październik) + promocja II rata
227,37
10.09.2018
21
zarządzanie (listopad) + promocja III rata
227,37
10.10.2018
22
zarządzanie (grudzień)
115,32
10.11.2018