Categories: Aktualności, Galerie, Wydarzenie

Dni skupienia młodzieży w Częstochowie

W piątek 21 lutego młodzież z naszej parafii wraz z siostrą Marzeną wybrała się do Częstochowy na spotkanie młodzieży. O godzinie 16 spotkaliśmy się na dworcu kolejowym w Kaliszu.

Niestety na miejscu dowiedzieliśmy się, że nasz pociąg jest opóźniony o 20 minut. Gdy wsiedliśmy do pociągu, wreszcie mogliśmy odpocząć po całym dniu spędzonym w szkole. Po 4-godzinnej podróży dotarliśmy do Częstochowy. Następnie udaliśmy się do Sióstr Służebniczek, gdzie zastała nas smaczna ciepła kolacja. Po zjedzeniu rozpakowaliśmy się, a następnie poszliśmy na Apel Jasnogórski.

W drugim dniu naszego skupienia zebraliśmy się na jutrzni o godzinie 6:30, po której zjedliśmy śniadanie. Następnie zrobiliśmy sobie spacer i poszliśmy na Jasną Górę. Po spacerze każda grupa młodzieży miała czas wolny. Nasza grupa z Liskowa poszła deptakiem w kierunku katedry. Po drodze próbowaliśmy policzyć wszystkie Żabki, obok których przechodziliśmy. Poszliśmy nawet na plac zabaw, gdzie kręciliśmy się na karuzeli oraz na dworzec główny w Częstochowie. Gdy nadszedł czas na powrót skierowaliśmy się w kierunku placówki Opiekuńczo-Teraupetycznej prowadzonej prze Siostry Służebniczki, gdzie spotkaliśmy się na Mszy Świętej.

Po Eucharystii zjedliśmy wspólny obiad a następnie przebraliśmy się w śmieszne stroje i poszliśmy do młodszych dzieci, żeby się z nimi pobawić. Urządziliśmy małą imprezę 😉 karnawałową, na której tańczyliśmy przez 2 godziny. Tak bardzo się zmęczyliśmy, że nie mieliśmy siły iść na adoracje i modlitwę przed Najświętszym Sakramentem. Wieczorem wszyscy byli tak zmęczeni, że zasnęliśmy około północy ;).

W trzecim dniu wcześniej spotkaliśmy się na Mszy Świętej po której było oficjalne zakończenie naszego spotkania. Następnie pojechaliśmy na dworzec, gdzie bez problemu wsiedliśmy do pociągu. Około godziny 15 byliśmy w Kaliszu i rozjechaliśmy się do swoich domów.

Na skupienie przyjechała młodzież z różnych stron Polski: z Lublina, Szczecina, Łodzi i oczywiście z Liskowa. Skupienie prowadził ks. Łukasz Trzciński z Archidiecezji Lubelskiej, a myślą przewodnią było „Spotkanie z Bogiem i bliźnim”.